Boutique Cinema 4D
Affichage des résultats 1 à 22 sur 22

Discussion: Fast&Fur 1.22 released

  1. #1
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Fast&Fur 1.22 released

    Hi all,

    I just released Fast&Fur 1.22

    here a little video tutorial for Fast&Fur 1.22:

    http://www.jun.it/FastFur/FF1.22sorenson3.mov
    http://www.tarabella.it/C4D/Fast&Fur...2sorenson3.mov
    http://www.parmi.tv/FastFur/FF1.22sorenson3.mov

    This Fast&Fur1.22 have his core rewrote to get better usabilty and speed.

    Backup older scene and add a new Fast&Fur or you'll get problems. This is really important.

    The problem is that you need to re-make older scene... but this can take just few mins.
    The vertex controls are not changed, so you just need to set Total Fur and set others parameters.

    2FaceFur: this will double polygons number and get 30% more memory on vertex but will render cylindric furs without shaders.
    Better compatibility with FinalRender and maxwell and possibilty to use any c4d shader to get desired results.

    Improved the distribution on the polygons.

    FaceToGeometry: Each fur have all faces perpendicular to this object.. normally is a camera.

    Total Fur: Now you can set the number of fur (density can change to lower value)

    Frizz Amount: before this value was called Curl

    Frizz Section: each fur have a proper subdivision value. You can start the frizz from a section to get frizz fur after a certain section.

    Size Relative Length: if your desired fur is set to 1 and the length of your fur change thanks to vertex map or Fur Length variation, the fur radius will be scaled like the len of fur.
    This will help to prevent that very short fur will have a big radius.

    Air Friction: this is a multiplier of velocity on Dynamics section. Good value can be around 1% or 2%;

    Vertex Map density added: this is a beta features... the problem is that the interpolation is not linear and can give strange results... but for some cases can be good

    New releases are planned a new release to make a good Dynamics, Density map.. and texture that drive fur parameters (thanks Chris)

    Thanks All
    Renato T.

    Plugins Site: www.tarabella.it/c4dbeta
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  2. #2
    Pilier
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Messages
    819

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Du superbe travail RenatoT :poucehaut:
    je m'amuse comme un petit fou, :efface:
    facilité d'utilisation, création d'herbe, de fourrure...
    Peindre directement sur les objets des longueurs de poils ou d'herbes différentes
    avec des aspects plus ou moins lissent ou frisottés, effet d'apesanteur, d'épaisseur des poils…
    Mais de plus, possibilité de peindre avec des intensités plus ou moins importantes
    sur les objets saisis pour un effet de poils ou de fourrure abîmés ou usés.
    Déplacer les poils dans un sens et dans l'autre sur une même surface.
    Tout cela était déjà un régal, mais cette nouvelle version de notre ami RenatoT
    permet de plus, de pouvoir utiliser des déformateurs, agissant sans pour autant
    remettre en question le travail préparatoire déjà effectué.
    Cette nouvelle version et sa rapidité de rendu malgré le nombre bien plus important de poils
    Réalisable sans ralentir le calcul de rendu.
    sa capacité à générer une fourrure sur un objet atteignant plusieurs milliers de polygones
    Les superbes couleurs apportées par textures ou shaders.
    Même l'animation est à l'honneur.
    Créer un champ de blé pour le voir ondulé sous le vent.
    Et je n’ai certainement pas fini d’en découvrir.
    Merci et Bravo :prie:
    Chriso Watt

  3. #3
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Thanks for your kindly words

    Just a thing, FF support deformator since 1.0 was used to make elephant walk.

    best
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  4. #4
    Pilier
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Messages
    819

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Ok Renato T.
    thank you for this precision, oups… :oops:
    Petit découverte qui démontre la puissance du plugin; Il est à fait possible de faire un objet en mode polygonal (créer une face), la poser dans fast&Fur et continuer la modélisation polygonale en voyant l'objet s'agrandir avec l'effet fourrure sans pour autant ralentir la machine (rester sage tout de même).
    Plus surprenant.
    L’effet relief est pris en compte par Fast&Fur, effet parfois impressionnant garanti. :efface:

    Chriso Watt

  5. #5
    Squatteur
    Date d'inscription
    juillet 2002
    C4D version
    R10
    OS
    Windows 7 64bits
    Messages
    247

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Je viens d'acheter le plugin et j'ai une petite question : est il possible d'assigner des poils uniquement à une sélection sans passer pour les vertex map ?
    Sulian<br /><br />---------------------------------------------------<br /><br />Cinema4D 10.111<br />Fan de japanim : http://sulian.rubberslug.com

  6. #6
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    c'est ne pas possible... maintenat..

    Today is not possible but i'm collect the need from the customers

    cheers
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  7. #7
    Pilier
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Messages
    819

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Il y a pour le moment deux façons de régler le problème,
    (je réponds pour ceux qui ne seraient pas comment s’y prendre)
    tu passes comme le stipule Renato.T par le vertex paint (ce qui peut être
    problématique pour ceux qui ne sont pas équipés de la version 9 ou +).
    mais pour dépanner, il y a des trucs : 8)

    1/* :idea:
    Utilisez le plugin Mesh Surgery qui est l'outil de modelage par excellence pour la
    version 8.2 et 8.5 et qui réalise la même chose, normal puisque l'outil de la
    Version 9 l'utilise (avec moins de capacité paraît-il).

    ou

    2/ :idea:
    exemple : créer une sphère,(autorisé les modifications):C, puis en mode polygone,
    Saisir ceux qui intéressent.
    En suite : structure/modifier la surface/scission.
    Pour finir glisser le nouvel objet (Sphère.1) dans Fast&fur.
    Si vous voulez que Fast&Fur génère un uvw. une fois la texture appliquée
    sur la sphère en son entier, masquez la vue et le rendu de l'objet Sphère.1
    (les points gris, mettre en rouge en cliquant dessus).


    c'est ne pas possible... maintenat..
    Today is not possible but i'm collect the need from the customers :bave:
    Chriso Watt

  8. #8
    Squatteur
    Date d'inscription
    juillet 2002
    C4D version
    R10
    OS
    Windows 7 64bits
    Messages
    247

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    J'avais bien trouvé cette méthode mais je me demandé s'il n'y avait pas une méthode plus simple, j'attendrai la prochaine version.
    Sulian<br /><br />---------------------------------------------------<br /><br />Cinema4D 10.111<br />Fan de japanim : http://sulian.rubberslug.com

  9. #9
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Hi All,

    i'll implement in the next release the textures but will be good with bodypaint i fear.

    suggestions are welcome to control furs..

    cheers
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  10. #10
    Gourou Avatar de Vincent
    Date d'inscription
    mai 2003
    C4D version
    Autre
    OS
    Win7 pro x64
    Messages
    3 113
    Billets dans le blog
    2

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Hi Renato.

    I 'm very interested by your plugin. It awesome !
    But it will be upgrade about the colision detection and the dynamic in general ?

    see you

  11. #11
    Gourou Avatar de Realzeb
    Date d'inscription
    octobre 2003
    C4D version
    R14 Studio
    OS
    OSX 10.8.4
    Messages
    3 715

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Whouuuuuuu !

    1/ Congratulation for this wonderfull plug, this kind of function is unfortunatly not implemented in C4D ( :evil: for the moment... I wish... :wink
    2/ Congratulation for your low-price (I wonder if I should say that...) but it's quite easy to procure the fur function by the way of your plug
    3/ I'm surprised by the multi-possibility of the settings... great ! and it's seems so easy !
    4/ Render time seems to be very short, compared to monters as Shave & a Haircut... so :prie:
    5/ I think that as soon as I could spare (a little more) money, I will be a custumer of yours :wink: (Quickly... !!!)

    I'm very impressed ! :poucehaut: :efface:

    See you soon !
    • Mon très vieux site : http://frapatsai.free.fr
    • Mon WIP : Robotiquement vôtre / Roberta : http://frenchcinema4d.fr/showthread....eus-in-Machina
    • Mon WIP : Curiosity on Mars : http://frenchcinema4d.fr/showthread....=1#post1013768

  12. #12
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    is coming a new release with full texture support and some others improvements... maybe that need of 1 preroll frame will be changed and the density map will be fixed.

    thanks all
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  13. #13
    Squatteur
    Date d'inscription
    juillet 2002
    C4D version
    R10
    OS
    Windows 7 64bits
    Messages
    247

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Perhaps you can add a 'tiling' option like in Shave and haircut in order to reduce the memory utilization during the rendering ?
    Sulian<br /><br />---------------------------------------------------<br /><br />Cinema4D 10.111<br />Fan de japanim : http://sulian.rubberslug.com

  14. #14
    ivan louette
    Invité

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    La vitesse est incroyable !!!

    Et en plus on peut appliquer les textures de déplacement sub-poly et placer l'objet fastfur dans un hypernurbs (si on n'exagère pas évidemment !) C'est inouï !!!

    J'attends avec impatience les interactions nouvelles avec les textures !

    Merci Renato, c'est tout un univers qui s'ouvre.

    ivan

  15. #15
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Sulian: Tiling Option?... uhm..i don't know Shave and Haircut.. but i'll like to know this "tiling option".

    I'm working on density and textures. I got good result but now i'm not satisfied by the pure speed when density texture and vertex map is used.

    any screenshot here? :bave:

    Cheers
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  16. #16
    ivan louette
    Invité

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Juste quelques essais et amusements. Le troisième et le dernier ont des textures de déplacement sub-pixel appliquées aux poils.

    J'arrive à peine à des six ou sept minutes de rendu (sans radiosité) pour les plus complexes sur mon athlon 2.8

    amitiés,
    ivan










  17. #17
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Thanks for these images, i like it.. and i spent 10 mins to understand how you made the double ends of furs..
    Then i read about displacements and 6-7 mins... eheh

    Thanks for your post
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  18. #18
    ivan louette
    Invité

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Yes, double ends are funny. A little bit like some herbs spikes or crabs pincer. And on the last the displacement simulates ice on stalks. All unexpected and very interesting effects.

    Kind regards,
    ivan

  19. #19
    Squatteur
    Date d'inscription
    juillet 2002
    C4D version
    R10
    OS
    Windows 7 64bits
    Messages
    247

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Citation Envoyé par RenatoT
    Sulian: Tiling Option?... uhm..i don't know Shave and Haircut.. but i'll like to know this "tiling option".

    I'm working on density and textures. I got good result but now i'm not satisfied by the pure speed when density texture and vertex map is used.

    any screenshot here? :bave:

    Cheers
    Renato T.
    From Maxon's website :
    Star of the new features is a unique tiling system that enables the hair to be rendered in just 1% or even less of the RAM that was used before. Shave 2 pulls off this memory trick by splitting the hair into as many as 400 tiles, which are then rendered one by one instead of all the hair in one memory-sapping go.
    Sulian<br /><br />---------------------------------------------------<br /><br />Cinema4D 10.111<br />Fan de japanim : http://sulian.rubberslug.com

  20. #20
    Timide
    Date d'inscription
    décembre 2004
    C4D version
    R16 Studio
    Messages
    140

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Thanks for informations... i'll investigate to this

    cheers
    Renato T.
    Plugin Site: http://www.tarabella.it/c4d
    <br />Home Page: http://www.tarabella.it

  21. #21
    Pilier
    Date d'inscription
    octobre 2003
    Messages
    819

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Pour ceux qui comme moi ont eux la bonne idée d'acheter le plugin de Renato
    Fast & fur; La version est en 1.5 preview.
    voir la vidéo, le système d'animation est vraiment superbe:
    http://www.tarabella.it/c4dbeta/plug...p?Id_plugin=19
    Il y a aussi, pour celui que cela intéresse et qui possède la version 1.2
    une version fixed mais imcomplète en 1.45 encore disponible sur Cgs;
    c'est de l'officieux bien entendu. je ne l'ai pas encore essayé.
    http://forums.cgsociety.org/showthre...light=fast+fur
    A bientôt et encore merci à Renato. :poucehaut:
    Chriso Watt

  22. #22

    Re: Fast&Fur 1.22 released

    Pas mal cette nouvelle release ! C'est sur, ça fait envie !
    Les vidéos de démo sont impressionnantes, cela a l'air très rapide à calculer !

    Je vais peut être me laisser tenter !
    A 77 € c'est très abordable, beaucoup plus que les 360 € et quelques du module Hair.

    Bravo à Renato pour son travail ! :prie:
    &lt;br /&gt;Teddy&#039;s Trophy

Règles de messages

  • Vous ne pouvez pas créer de nouvelles discussions
  • Vous ne pouvez pas envoyer des réponses
  • Vous ne pouvez pas envoyer des pièces jointes
  • Vous ne pouvez pas modifier vos messages
  •  
Mediaworks - Logiciels 3D | Design Internet - Creation site internet